Omagiu Parintelui

In pelegrinarile mele pe internet am aflat, cu bucurie, o poezie frumoasa inchinata Sfantului Ardealului, care mi se pare foarte potrivit a fi postata aici. Numele autorului este Sandu Cătinean .

Am fost la mormantul Parintelui de doua ori si as mai merge, ma rog lui Dumnezeu sa-mi daruiasca ocazia si binecuvantarea. Nu am puterea ca prin cuvinte sa exprim trairile avute in acel oc sfant si sfintit.

Când vei urca cărarea la Prislop

Când vei urca cărarea la Prislop

Să nu te miri ca vântul nu mai bate

De undeva din Cer, te-aude-un Sfânt

Tu-nclină capul jos, de ai păcate!

De cum ai rătăcit prin prima poartă

Ai să te simţi privit mai insistent

De undeva, din ramurile fine

Doi ochi tăcuţi, te-or cerceta atent!

Înclină capul mai adânc în rugă

Şi gândul ţi-l îndreaptă spre trecut

De undeva, din mijlocul pădurii

Ai să te simţi de îngeri petrecut!

Să nu vorbeşti cu nimeni despre asta

Suspinele adânc să-nnăbuşeşti

Ascultă numai îngerii cum cântă

Şi-ncearcă doar la glie să priveşti.

Apoi, la Sfântul Nost când ai s-ajungi

Priveşte crucea cu nespusă milă

De undeva, din sufletu-ţi pierdut

De-al tău păcat te-a apuca doar silă.

Înclină-te adânc, pân la pământ

Şopteşte numa-ncet ce vrei a spune

Sărută crucea Sfântului Tăcut, încet,

De-ai fost deschis, vedea-vei o minune

Şi-apoi, când răul ce-ai avut s-a dus

Să nu mai uiţi, pe buni să nu-i mai cerţi!

Şi-orice necaz te-a căuta de-acuma

Tu spune-ncet : „Părinte, să mă ierţi”!

Doamne ajuta!

Cristina David

Lasă un comentariu